Bli medlem

Som medlem i SVOS så stödjer du styrelsens fortsatta arbete. Eftersom Svenska osteoporossällskapet är en allmännyttig ideell förening går alla intäkter oavkortat till olika insatser för att främja spridandet av kunskap och information om osteoporos och frakturprevention. Som styrelsemedlem får du inbjudan till årsmötet och möjlighet att påverka SVOS arbete.

Vem kan bli medlem i SVOS?

Föreningens medlemmar består framför allt av verksamma inom professioner som möter patienter med osteoporos, men är öppen för enskilda personer utan hänsyn till profession. Pågående anställning inom relaterade industriföretag, som kan ha egen vinning av sällskapets rekommendationer, är inte förenlig med medlemskap i föreningen.

Medlemsavgiften är 150 kr per år och sätts in på 4191556-2 (Plusgiro). Märk inbetalningen med ditt namn.

Senast ändrad: 8 juni 2021